В случай че не сте удовлетворени от отговора на енергийното дружество по Ваша жалба, може да подадете жалба до Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) - www.dker.bg
КЕВР разглежда жалби, свързани с изпълнението на задълженията на енергийните предприятия по Закона за енергетиката. Условията, сроковете и редът за подаване на жалби до КЕВР са подробно описани в Глава Девета „Разглеждане на жалби и уреждане на спорове“, Раздел I „Жалби“ на Наредба № 3 от 21.03.2013 г. за лицензиране на дейностите в енергетиката. Съгласно разпоредбите в Наредбата КЕВР разглежда дадена жалба, ако същата е разгледана от съответното енергийно дружество и жалбоподателят не е удовлетворен от отговора по жалбата, както и в случаите, когато не е получил отговор по нея.
Жалбата до КЕВР трябва да отговаря на следните изисквания:
1. да е написана на български език;
2. да са посочени името и адресът или наименованието и единният идентификационен код на жалбоподателя, както и наименованието на лицето, срещу което е жалбата;
3. да е посочено в какво се състои искането;
4. да са изложени обстоятелствата по случая и да са представени доказателства, ако жалбоподателят разполага с такива;
5. да е подписана от жалбоподателя.
Към жалбата жалбоподателят е необходимо да приложи отговора на енергийното предприятие или други доказателства, че жалбата му е разгледана от дружеството.
Жалбата се подава до КЕВР чрез енергийното предприятие, което е длъжно да извърши проверка по нея и да я изпрати в КЕВР заедно със становището си, както и цялата преписка по нея, в 7-дневен срок от получаването на жалбата. В случаите, когато жалбата не е подадена чрез енергийното предприятие, КЕВР му я изпраща, като изисква извършването на проверка и изпращане в КЕВР на становището на дружеството, както и цялата преписка по жалбата, в 7-дневен срок от получаването ѝ. В двата случая енергийното предприятие е длъжно да изпрати копие от становището си по жалбата и до жалбоподателя.
По подадената жалба КЕВР може да организира среща на страните в седалището на КЕВР за допълнително изясняване на обстоятелствата. Също така, в двумесечен срок от подаване на жалба КЕВР може да съдейства за доброволно уреждане на спора. Срокът може да бъде продължен с още два месеца, ако естеството на спора налага събиране на допълнителни данни и информация от КЕВР.
Когато не е постигнато доброволно уреждане на спора или при отказ на страна от доброволно уреждане, КЕВР взема решение по жалбата в срок до два месеца след получаването ѝ. Този срок може да бъде удължен с още два месеца, ако естеството на спора налага събиране на допълнителни данни и информация от КЕВР. Със съгласие на жалбоподателя удълженият срок може да бъде продължен с още два месеца.
Когато в резултат на проверката по жалбата и събраните доказателства КЕВР установи, че жалбата е неоснователна, тя с решение прекратява преписката. В случаите, когато КЕВР установи, че жалбата е основателна, тя с решението си дава задължителни указания към енергийното предприятие и определя подходящ срок за изпълнението им.
КЕВР уведомява страните по жалбата за решението си в 7-дневен срок от приемането му.
Решенията на КЕВР подлежат на обжалване пред Административния съд – София-град по реда на Административнопроцесуалния кодекс.